Meditation

För mig så betyder meditation så oerhört mycket. Beroende på vad det är man vill uppnå för mål i sin meditation. Jag har själv använt mycket chakrameditation för att balansera och ge mig själv healing. Det är bra att meditera om man har sömnproblem och för att slappna av i kroppen. För kroppen är det väldigt skönt att stanna upp och få känna efter hur den mår, vi glömmer det ofta inklusive jag. Själen och psyket får också en boost och blir mer välmående. 
Det går att meditera i olika ställningar och du får prova på vilken som passar dig bäst. Det vanligaste är att sitta i skräddarställning på golvet. Då kan du använda en kudde som stöd att sitta på för en skönare ställning. Du kan även använda en stol eller ligga ner. Om jag får välja så ligger jag helst ner på rygg för det är skönast för mig. Vissa meditationer kan vara bra att göras sittande för att andningen hjälper då till att den blir mer effektiv. Då andas man lättare ut tung energi i kroppen.
När jag mediterar så är min guide alltid med mig och det känns tryggt. Om jag gör en trummeditation eller änglameditation så dyker det upp indianer eller änglar. Som jag skrev innan när jag gör chakrameditation så får jag healing och det kan vara med hjälp av healing änglar. Jag lägger även händerna på min kropp och känner att det blir varmt. En trummeditation är väldigt effektiv och stark och du kan göra ett effektivt arbete med dig själv snabbt. 
Andningen är viktigt i meditation och du lär dig att djupandas ner till magen. Oftast andas vi ner i bröstet i vardagen och under meditation blir du mer medveten om din andning. Det får dig att slappna av mer och du känner dig lugnare efteråt. Du kan välja att andas in genom näsan och ut genom näsan eller in genom näsan och ut genom munnen. Känn på bröstet och magen så du hittar rätt andning. Det blir enklare då. 

Lycka till!

14 jan 2018